Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Piła: Drugie podejście do wodorowców

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Piła: Drugie podejście do wodorowców
fot. MZK Piła
Ogłoszony właśnie przetarg to już druga próba zakupu autobusów wodorowych przez miasto. Pod koniec roku 2023 pojawił się już jeden konkurs, w którym nie wpłynęła żadna oferta. Czy tym razem miastu uda się sfinalizować zakupy?

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich z ogniwem wodorowym o napędzie elektrycznym; stanowiących element rodziny autobusów miejskich o wysokim stopniu unifikacji, jednego producenta (marki), o długości całkowitej od 11 500 mm do 12 200 mm; szerokości i wysokości całkowitej zgodnej z warunkami dopuszczenia do ruchu. Pojazd powinien posiadać troje drzwi w układzie 2-2-2 otwieranych do wewnątrz. Autobus z ogniwem wodorowym musi posiadać co najmniej 60 miejsc, z tego co najmniej 26 miejsc siedzących i co najmniej 7 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazd musi umożliwiać przejechanie minimum 300 km, w każdych warunkach eksploatacji Zamawiającego.

Autobus ma być napędzany silnikiem elektrycznym centralnym o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd warunków jezdnych analogicznych do autobusów z napędem konwencjonalnym. Silnik o maksymalnej mocy sumarycznej minimum 150 kW, chłodzonych cieczą lub powietrzem i momencie obrotowym nie niższym niż 1110 Nm. Ponadto zastosowany napęd musi umożliwiać ciągłą pracę w pojeździe, w skrajnie niekorzystnych warunkach eksploatacji miejskiej bez wpływu na jego pracę (m.in. w temp. od – 30°C do 45°C). Pojazd powinien być również wyposażony w klimatyzację, wentylację oraz ogrzewanie, a także system informacji pasażerskiej oraz monitoringu.

Wyposażenie układu sterującego pracą układu napędowego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do wielkości 70 km/godz., z możliwością zmiany prędkości przez Zamawiającego w ramach udzielonej autoryzacji. Możliwość balansowania magazynu energii z systemem wtyczki Combo-2 (Type2, Mode4), zewnętrzną ładowarką stacjonarną o mocy do 150 kW. Autobus musi być tak skonstruowany, aby umożliwiał balansowanie baterii w pojeździe przy pomocy już posiadanych stacji ładowania plug-in przez MZK Piła Sp. z o.o.. Ogniwo paliwowe zamontowane na dachu o mocy min. 60 kW netto. Ciepło z produkcji energii wykorzystywane do ogrzewania autobusu za pomocą pompy ciepła. System wyposażony w układ rekuperowania energii z hamowania.

Przedmiot zamówienia jest częścią większego przedsięwzięcia pn. „Uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez nabycie przez MZK Piła Sp. z o.o. pięciu niskopodłogowych autobusów z ogniwem wodorowym (FCEV) oraz siedmiu niskopodłogowych autobusów elektrycznych (BEV)”. Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Inwestycji G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) i jest objęte wsparciem bezzwrotnym z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, nr umowy: nr 341/2024/Wn15/OA-tp/D.

Aby wziąć udział w postępowaniu Wykonawca musi wykazać, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną dostawę min. 3 sztuk fabrycznie nowych jednoczłonowych autobusów miejskich z ogniwem wodorowym, o napędzie elektrycznym, o długości całkowitej od 11 500 mm do 12 200 mm; typu oferowanego w niniejszym postępowaniu wraz z załączeniem dowodów określających, czy dostawy te zostały wykonane w sposób należyty i terminowy.

Złożone w terminie oferty będą oceniane pod kątem trzech głównych kryteriów: ceny brutto (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjnych (25%) oraz okresu gwarancji (15%).

Oferty w postępowaniu można składać do 17 kwietnia bieżącego roku, a termin zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia to do 330 dni od dnia podpisania umowy.

Jest to już druga próba pozyskania przez miasto autobusów wodorowych. Pierwsza nastąpiła jeszcze pod koniec 2023 roku, ale w postępowaniu nie pojawiła się ani jedna oferta.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

inf. pras. oprac. JR 16 września 2024

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Zobacz również:

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

Komunikacja

Piła zamawia kolejne Solarisy. W planach kolejnych 12 autobusów

inf. pras. oprac. JR 16 września 2024

Piła blisko nowych autobusów elektrycznych. Kto je dostarczy?

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Komunikacja

Piła zamienia wodór na prąd

Jakub Rösler 20 czerwca 2024

Piła z umową na elektryczne Solarisy. Gdzie pojadą?

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Komunikacja

Piła wybrała dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 14 lutego 2024

Piła jednak nie będzie miała autobusów na wodór?

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5